dr. orter 2005.05.19. 07:13

ijesztő

azt hiszem, novemberben éreztem magam először nagyon rosszul, amikor a jobbik magyarország párt a magyarországi kínaiak ellen rendezett tüntetést. nyíltan rasszista megmozdulást azelőtt csak a vállaltan szélsőséges pártok tartottak, bár lehet, csak nem emlékszem jól. mindenesetre akkor a „kínai emberek elözönlötték hazánkat” típusú mondatok félelmet keltettek bennem.

 

juci bíztatására, és mivel véletlenül kezembe került, pár hete elolvastam a maus-t. óriási élmény volt. a nagyon könnyed képregényes forma és a nagyon komoly téma egyáltalán nem ütötte egymást, úgy éreztem, hiteles képet kaptam a holocaust borzalmairól, ahogy egyre lejjebb és lejjebb csúszik valaki, miközben nemcsak a túlélési ösztönei élesednek, hanem emberségét sem veszíti el.

 

a jobbik bázisa alapvetően keresztény emberekből áll. ezt nem is nagyon lehet vitatni, egyrészt, mert ha annak vallják magukat, akkor én azt nem tagadhatom meg, másrészt, mert a hivatalos keresztény csoportok is szívesen sorakoznak fel mögötte. amikor pünkösd vasárnap szebik imre megtartotta ünnepi istentiszteletét majd hazament, keresztül kellett menjen azon a téren, ahol pár napja leszúrtak egy embert, s ahol pár órával az ő keresztülhaladása után tüntetést tartottak emiatt. nem láttam ott szebik imrét, ami nem jelenti azt, hogy nem volt ott, bár szerintem akkor láttam volna. a prédikációjában a világ mostani rossz dolgaiként az érettségi-botrányt és az ügynöklistákat nevezte meg.

 

nem tudom, keresztényként lehet-e az idegenek ellen tüntetni, az erőszak ellen meg nem, vagy inkább, hogy lehet-e rasszista tüntetésen részt venni, rasszizmus ellenin meg nem. azt tapasztalom, hogy igen, sőt, ez a trend. ijesztő. auschwitz felszabadításának hatvanadik évfordulójakor a magyarországi keresztény egyházak asszisztálnak egy újabb tragédia előkészületeihez. bár lehet, hogy tévedek. jó lenne, ha tévednék.

A bejegyzés trackback címe:

https://viszont.blog.hu/api/trackback/id/tr731818844

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása